INSTRUMENT RATING (IR/EIR/CBIR)

Je Instrument Rating snel en efficiënt!

Wist je dat er tegenwoordig 2 mogelijkheden bestaan om je EASA Instrument Rating te behalen, inclusief Performance Based Navigation (PBN) endorsement? Alleen EuroPilot Center beschikt over de nieuwste PBN Approved Glass Cockpit vloot met geïntegreerd AutoPilot systeem. Ontdek welk traject het beste bij jou past.

Deze opleidingen zijn geschikt voor alle kandidaten met een EASA PPL(A) licentie. Voor conversies van FAA/ICAO IR ratings verwijzen we graag naar onze Conversion Programs.

Traject A – Standard IR

Wil je snel en efficiënt je IR behalen, dan is het Standard IR traject de beste optie voor jou. Het programma bestaat uit:

  • Verkorte IR Theorie: Online Distance Learning, met slechts 2 klassikale lesdagen (zie lesdata onderaan).
  • Praktijk: 35u training op Full-Motion Glass Cockpit simulator en 15u training op C172SP/G1000 met GFC700 AutoPilot.

Doorgaans wordt deze opleiding afgerond in 3 tot 6 maanden.

Traject B – En Route IR/CBIR

Via het En Route IR/CBIR traject, splits je de training op in 3 fasen:

  • Fase 1 (EIR fase): je behaalt eerst je En Route Instrument rating. Hiermee mag je beperkt vliegen in IMC tijdens kruisvlucht (geen IR vertrek/nadering toegestaan).
  • Fase 2 (Experience fase): je bouwt zelfstandig PIC ervaring op tijdens kruisvlucht onder IFR.
  • Fase 3 (CBIR fase): via de opgedane ervaring, volg je een verkort Competency Based IR programma, waarna je beschikt over een volwaardige IR met PBN Endorsement.

Fase 1 (EIR programma) bestaat uit:

  • Verkorte IR Theorie: Online Distance Learning, met slechts 2 klassikale lesdagen (zie lesdata onderaan).
  • Praktijk: 7u training op Full-Motion Glass Cockpit simulator en 15u training op C172SP/G1000 met GFC700 AutoPilot.

Fase 2 (Experience): opbouwen van ten minste 5u als PIC tijdens kruisvlucht onder IFR.

Fase 3 (CBIR programma) bestaat uit:

  • Praktijk: 25u training op Full-Motion Glass Cockpit simulator en 10u training op C172SP/G1000 met GFC700 AutoPilot.

Dit traject kan gespreid worden over een termijn naar keuze. Alle training verloopt up to proficiency.

Ik wil starten!

Schrijf je in voor de IR/EIR/CBIR opleiding. Hierna zal je gecontacteerd worden door EuroPilot Center.

Kostprijs

Een gedetailleerd overzicht van de opleidingskosten, kan je terugvinden in de online brochure. (Download de brochure hier.)

Nog geen PBN Endorsement?

Wat is PBN? – PBN staat voor Performance Based Navigation en is een nieuwe vorm van Area Navigation (RNAV), gebaseerd op de nauwkeurigheid en het type van Avionics (GNSS). Piloten die vluchten uitvoeren in overeenstemming met PBN procedures (bv. LPV approaches) dienen voortaan te beschikken over een PBN Endorsement.

Hiervoor is een korte opleiding vereist die bestaat uit:

  • Theorie: Online cursus + briefing van 5u.
  • Praktijk: 1,5u training op Full-Motion Glass Cockpit simulator met GFC700 AutoPilot.

Na afloop volgt een kort examen op simulator of vliegtuig.

Ik wil starten!

Schrijf je in voor de PBN training. Hierna zal je gecontacteerd worden door EuroPilot Center voor het inplannen van je opleiding.

Kostprijs

Een gedetailleerd overzicht van de opleidingskosten, kan je terugvinden in de online brochure. (Download de brochure hier.)

Classroom Calendar

No items found.